reklama

Pstruh s modrými očami

Neviem prečo všetci tvrdia, že je to zdravé. Dokonca aj vegetariáni vám povedia, že pstruhov môžu. Ja nie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

Bol by som radšej, keby plával v potoku. Minule som jedného zahliadol. Mrskal chvostom ako blázon a žmurkal na mňa veľkými očami.


Stavím sa, že nežmurkal aby povedal


„Upeč si ma.“


Najskôr to robil len tak mimovoľne, chudák pstruh ani netuší, ako si takéto nevinné znamenie vykladajú ľudia. Úplne scestne.


Aspoň ja určite nežmurkám po niekom preto, lebo chcem aby si ma upiekol.


Teda možno, ak mám náhodou metaforickú chvíľku.


Určite nečakám, že po tom skončím na panvici.


U mňa je však problém v tom, že neviem žmurkať jedným okom.


Žmurkanie dvomi očami vyzerá idiotsky.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou


Slovenský pstruh pláva v bystrinách. Nikdy nebol na dovolenke v Chorvátsku, alebo v Bulharsku. O Taliansku, či Francúzskej Riviére ani nehovorím. Náš pstruh jednoducho nevie čo je more. A pritom je ryba.


Desať z desiatich pstruhov sa v živote nekúpalo v slanej vode. Aj táto smutná štatistika svedčí o životnej úrovni týchto sladkovodných živočíchov.


No a napriek takýmto šokujúcim faktom tieto úbohé tvory ešte aj lovia.


A pečú. A jedia.


Myslím, že niekto by povedal, že kvôli maslovému mäsku. Ľahučko sa oddeľuje od kostičiek a ladne sa rozplýva na jazyku.


Pstruh však vie byť nebezpečný. Dokonca aj na tanieri.


Nepozorný konzument občas nezbadá jednu, či dve kostičky.


Namiesto toho pozoruje maličkú lebku zavesenú na konci ryby, ležiac na tanieri.


Tuto bol mozoček, napadá ho. A ajhľa, tuto očko. A tu zase drobné ústočká.


Nepozorný konzument prežúva. Svedomito, vidno hrče na lícach.


Následne prehltne.


Kostičky sa vzpriečia v hrdle a je koniec.


Nepozorný konzument sa dusí. Chytá sa za hrdlo, kmása a prská.


Potom pristane nosom priamo v dutine lebečnej toho drobného, zle vykosteného tvora.


Nepozorný konzument väčšinou nedbá na bezpečnosť pri stravovaní. Nikto nie je nablízku.


Zvíja sa na tanieri, spolu s mŕtvym pstruhom, medzi okrúhlymi zemiačkami. Jeden z nich sa vykotúľa na stôl. Necháva na obruse mastné fľaky.


Kostička nie a nie vyviaznuť.


Nepozorný konzument hynie.


Zabila ho, sviňa jedna sladkovodná.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


More nepozná, no možno je to aj dobre. Už len kvôli tým sympatickým farebným rybkám, čo nevinne plávajú pomedzi útesy obrastené sasankami.


Lebo pstruh vie byť nebezpečná ryba, aj keď nie je vo svojich vodách.


Nejedzte ho. Radšej.

Andrej Kiszling

Andrej Kiszling

Bloger 
  • Počet článkov:  49
  •  | 
  • Páči sa:  0x

skús google. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáPopAntipríbehyĎalšie dôležité veci

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu